Umurgā aizritējušas apmācības par mūsdienīgu zīmola komunikāciju

2022.gada 28.novembrī Umurgas pagasta pakalpojumu sniegšanas centrā, pulcējoties uzņēmējiem, mājražotājiem un citiem interesentiem, projekta "Vidzemes lauku partnerības "Brasla" kapacitātes veicināšanas" (Nr. AIF/2022/KAPAC2/44) ietvaros, norisinājās darbseminārs-apmācības "Mūsdienīga zīmola komunikācija", kurā tika apgūtas jaunas, uzlabotas esošās zināšanas un prasmes, kā mūsdienu digitālajā laikmetā pasniegt, izcelt un padarīt redzamu sevi, savu uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu.

Mūsdienās sociālie tīkli kļuvuši par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu, to loma turpina pieaugt, tāpēc arvien vairāk nepieciešams pievērst uzmanību to prasmīgai un efektīvai lietošanai un mūsdienīgai tēla komunikācijai, par to savās zināšanās dalījās komunikācijas konsultante, trenere un apmācību vadītāja Inese Pabērza. Stāstot par komunikācijas tendencēm (piem., autentiskumu, caurspīdīgumu, ātrumu, vērtībām, sadarbību u.c.), I.Pabērza minēja dažādus vērā ņemamus "knifus", kā izcelties citu vidū, piesaistīt cilvēku uzmanību un aizrautu tos, vēršot uzmanību, ka tuvāk auditorijai var nokļūt, izstāstot stāstu, ar kuru var informēt, pamācīt un izklaidēt. Kā norādīja apmācību vadītāja, lai kļūtu redzams un atšķirīgs reālajā un virtuālajā vidē, ir svarīgi veidot savu "X faktoru".

Daloties stāstījumā par to, kam jābūt komunikācijas "grozā", lai ikviens (t.sk. uzņēmums, organizācija) būtu pamanāms, I.Pabērza norādīja, ka tajā ietilpst – digitālās komunikācijas rīki, prasmīga/izkopta personīgā komunikācija, reputācija/atsauksmes un tīklošanās prasmes. Zemāk attēlā redzams, ko pasākuma dalībnieki ir iekļāvuši komunikācijas "groza" sastāvā.

 

Pasākuma laikā apmācību vadītāja minēja arī vairākus vērtīgus ieteikumus, kā prasmīgi un efektīvi komunicēt sociālajos tīklos, jo kā I.Paičs ir teicis: "Sociālo tīklu komunikācijas vide ir mūsu katra atbildība", piem.,

- ir jāveido atbilstošs, pārdomāts un jēgpilns saturs, lai tas "nestu augļus",

- jāizvērtē, vai visi kanāli, ko izmantojam, ir nepieciešami (optimāli 2-3 kanāli),

- nevajadzētu savos sociālo tīklu kontos publicēt vienādu informāciju,

- visos savos kanālos ievietot vienu foto, kurā redzams tikai "Tu",

- jāizmanto stāstniecības metode, kas ļauj nokļūt tuvāk auditorijai,

- rādīt aizkulises, produkta/pakalpojuma tapšanas procesu,

- jāseko līdzi jaunākajām tendencēm (piem., video, dabiskums, mazās formas stāsti),

- jāievēro lietišķā etiķete, saziņas (e-pasti un zvani no plkst. 9:00-18:00) kultūra u.c.

Viena no atziņām, kas gūta pasākumā ir tā, ka svarīgi ir rūpēties par savu tēlu un reputāciju, kas atkarīga no ģērbšanās stila, valodas, attieksmes, uzvedības sociālajos tīklos u.c. elementiem, kuri kopumā veido personīgo zīmolu.

Paldies apmācību vadītājai Inesei Pabērzai par interesanto, izglītojošo un aizraujošo darbsemināru-apmācībām, kā arī dalībniekiem, kuri izmantoja iespēju pilnveidoties. Lai top jaunais zīmols!

Pasākums norisinājās projekta "Vidzemes lauku partnerības "Brasla" kapacitātes veicināšana" ietvaros, kuru finansē Islande, Lihtenšteina un Norvēģija caur EEZ un Norvēģijas grantu programmu "Aktīvo iedzīvotāju fonds".

Vairāk bildes pieejamas ŠEIT.

Foto: Vidzemes lauku partnerības "Brasla" arhīvs